Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Thursday 20 November 2014

Čakankové burgery - highlight večere

Včera sa oslavoval medzinárodný deň mužov. Tak som sa rozhodla, že oslávim aj toho môjho a konečne som mu povolila, že na večeru môže vyprážať.
Okrem toho som pripravila čakankovú tortu a bedle pečené v rúre.

No ale teraz už poďme k čakankovým guľkám, krásne mäkkým a aromatickým vnútri a chrumkavým zvonku, vďaka dobrej chutnej strúhanke.


Čakanku si jednoducho pripravte rovnako ako na recept s bôbovou kašou. Takú podusenú ju môžete konzumovať ako prílohu k rôznym jedlám, či urobiť z nej tak ako ja slanú tortu a zo zvyšku plnky tieto fritované guľky.

Do podusenej a vychladnutej čakanky pridajte mozzarellu, veľa strúhaného parmezánu - Hiadlovca, jedno vajko a premiešajte. Ak je zmes privlhká a nedrží tvar, pridajte strúhanku.

Apropo strúhanka - ja ju robím z dobrého chleba a nie z rožkov, ktoré okrem toho, že tu v Taliansku nemajú, sú aj chuťovo priveľmi neutrálne a nedodajú jedlu takú arómu a  charakter ako strúhanka z chleba. Takže, čo mi zostane, to postrúham a nič nevyhodím. 

Nazad k receptu. Zo zmesi vytvarujte guľky, placky, čo len chcete a obaľte ich v strúhanke - len v strúhanke. Následne ich do zlata opražte v oleji - fritéza vám pomôže pri väčších množstvách. Inak stačí aj menší hrniec. Osušte od prebytočného oleja a ako všetko fritované podávajte a hlavne jedzte ešte teplé. 

Dokonca aj moja svokra povedala, že to bolo "straordinario"....

No comments:

Post a Comment