Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Saturday 23 March 2013

Bôbová kaša s čakankou

Čakanka ako každá voľne rastúca bylina má sklon bať horká. Túto jej vlastnosť však ľahko odstránime jej uvarením vo vriacej vode. Čiže potom, ako ste si čakanku poctivo natrhali - väčšie množstvá, pretože varením sa stratí - očistili, premyli, ju uvaríte asi 15 minút vo vriacej vode, zlejete a necháte vychladnúť. Následne ju nakrájate na menšie kúsky a dáte do panvice s olejom, cesnakom a chili a jednoducho opražíte. Hotovo, to by sme mali.
Naproti tomu bôby ... sú o niečo zložitejšie na prípravu. Ako všetky strukoviny aj sušené bôby je potrebné cez noc namočiť a následne uvariť spoločne s aromatickámi bylinkami a bobkovým listom. Ak ste bôby namáčali dlho, tak nieje potrebné ich ani variť v tlakovom hrnci, ak nemáte čas, tak ich tam dajte na 10 minút. Varenie však dokončite v hrnci s arómami a prísadami.
Ja som si tentoraz do hrnca dala cibuľku, samozrejme olej, mrkvu a jeden nakrájaný zemiak. Nechala podusiť a pridala som bôby, rozmarín, šalviu a nechala som ich spoločne variť,  kým bôby neboli rozvarené a celé to nepripomínalo hustú kašu. Na záver som to dosolila a podávala ozdobené dusenou čakankou, ktorej horkosť sa skvele dopĺňa so sladkosťou bôbu.





No comments:

Post a Comment