Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Friday 4 April 2014

Špenátové špätzle s bryndzou

Špäzle sú jedlom podobným našim haluškám rozšíreným v celej alpskej oblasti. Základ tvorí múka, vajcia a voda. Čiže rozdiel oproti našim haluškám je v tom, že sa nepotrebujete zabávať s čistenám zemiakov a ich rajbaním.

Už som tu robila klasickú variantu, rovnako ako aj tekvicové spätzle. Teraz nadišiel čas na tie špenátové, keďže som mala v chladničke ešte dve hrste duseného špenátu a mangoldu. Podávané s bryndzou a opekanou cibuľkou boli veru veľmi dobré. A  navyše sú vhodným spôsobom ako presvedčiť vaše deti, aby jedli zeleninu - lebo vlastne nevedia, že nejakú jedia :)

Dusený špenát  (pre dve osoby - dve hrste) rozmixujte ponorným mixérom s trochou vody na hladkú masu, pridajte soľ, jedno vajce a toľko múky, aby vzniklo cesto redšie než na naše maslové halušky. Nechajte odpočinúť asi pol hodinu, potom uvidíte koľko vody pobrala múka a či netreba cesto zriediť vodou. 

V miske rozmiešajte bryndzu s mliekom, osmažte cibuľku a nakrájajte pažítku (dobrovoľná - ja som ju nakrájala, ale zabudla dať na tanier :)).

Následne je tento recept veľmi rýchly na prípravu. Špätzle vhadzujte do vriacej osolenej vody (z lopatky, sitkom, ako len chcete - môžete tvoriť aj väčšie kúsky dvomi lyžicami), nechajte vyplávať na povrch, vyberte, nechajte odtiecť vodu a dajte do misky s bryndzou. Následne primiešajte opražené cibuľku a pažítku a môžete podávať.

Pre mäsožravých existuje niekoľko originálnych receptov, ktoré v omáčke požadujú:
1. smotanu a opečenú slaninku
2. smotanu a opečené klobásku (skúsila by som udenú)
3. klobásu, parenicu a hríby
4. maslo a slaninku
.... ako vidíte fantázii sa medze nekladú, tak vyskúšajte aj vy.

No a z vodu môžete urobiť nejakú výbornú polievku - ja som napríklad spravila tekvicovú polievku s pestom. A môžete použiť pesto z medvedieho cesnaku, ktorý rastie aj v našich končinách (recept nájdete napríklad aj tu).

No comments:

Post a Comment