Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Wednesday 12 March 2014

Dve torty - ale slané

Manžel sa mi vybral do terénu a bolo treba pripraviť mu aj niečo pod zub. Pre mňa najjednoduchšie a kvázi aj najrýchlejšie (teda okrem obloťených chlebíčkov) je urobiť slanú tortu.
Tak som ich urobila hneď dve. Jednu plnenú tekvicou a druhú kelom, či dusenou brokolicou.


Základ na cesto je vždy rovnaký: potrebujete 200 g múky (miešanej, celozrnnej, bielej, špaldovej - akej len chcete, ale na formu s priemerom 28 cm jej treba 200 gramov), soľ, trošku oleja, ja som pridala aj trošku bieleho vína a toľko vody, koľko cesto poberie - je potrebné, aby ste vymiesili elastické cesto, ktoré necháte trošku odpočinúť.

Na tekvicovú plnku si v miske zmiešajte udusenú tekvicu, nivu, trošku strúhaného syru, muškátový oriešok, soľ, korenie a nahrubo nasekané orechy.

Na kelovú resp. brokolicovú plnku potrebujete dusenú zeleninu, pridajte strúhaný syr, vajce, soľ, korenie a je to.

Cesto si rozvaľkajte, vložte do formy, naplňte plnkou a dajte piecť do rúry na asi 30 až 45 minút. Každá rúra pečie inak.


Ideálne aj na večeru s pohárom bieleho vína alebo na piknik v prírode !!!

No comments:

Post a Comment